14 grudnia 2015

Kochamy w poniedziałki 38

Zdarzało mi się widywać inspiracje kuchenne ze sztukę w tle, ale z dziełami tak dużego formatu, przyznam, że spotykam się po raz pierwszy. 

Gdy tylko zobaczyłam tę kuchnię pomyślałam, wreszcie mam coś godnego 'Monday love'! Wybudowany w 1666 roku pokaźnych rozmiarów dom nad kanałem w okolicach Herengracht w Amsterdamie, był kiedyś własnością bogatego kupca. Dzisiaj ta 400-metrowa przestrzeń należy do czteroosobowej rodziny i na nowo  zachwyca...     
Niełatwego zadania przywrócenia blasku wiekowym murom podjęli się holenderscy architekci Rene van der Leest i Sigrid van Kleef ze studia RUIM. Nowi właściciele postawili projektantom trzy cele: odzyskać dawną świetność domu, unikając przy tym muzealnego klimatu i zaaranżować przestrzeń w zgodzie z nowoczesnym gustem gospodarzy. 

Spłenieniem wszystkich założeń i jednocześnie wizytówką całego domu jest ogromna kuchnia. Z jednej strony onieśmiela metrażem i  XVIII-wiecznymi obrazami na ścianach, z drugiej zaś zachęca ciepłem drewnianych podłóg i paneli na ścianach oraz wygodnym siedziskiem przy niekończącym się stole... 

Co mnie urzeka w tym wnętrzu, to swoiste "drażnienie" się projektantów z wiekową historią domu. Bez szacunku i czci ozdabianie go loftowymi  miedzianymi lampami, prostym podwieszanym sufitem i wreszcie ultranowoczesną prostą formą zabudowy kuchennej. Genialne!
 Jestem szalenie ciekawa co myślicie o tej kuchni? Może i nie jest praktycznie gotować wśród obrazów z XVIII wieku, ale sami pomyślcie, jak obecność sztuki może inspirować do tworzenia własnych kulinarnych dzieł! Jeśli macie ochotę obejrzeć więcej zdjęć domu z historią w tle zajrzyjcie na stronę studia RUIM.


Justyna

2 komentarze:

  1. Kuchnia piękna tylko zastanawia mnie co trzeba zrobić ze swoimi dziećmi aby dzieła sztuki wiszące na tej wysokości ocalały. No albo to jedna z kilku kuchni w domu ;-))))pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz, może wiązanie do krzeseł pomoże :) A na poważnie, to też myślę, że to kuchnia raczej przeznaczona do gościnnych występów, a na "zapleczu" jest prawdziwa kuchnia :)
    pozdrawiam serdecznie
    Justyna

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...