30 kwietnia 2015

MAD about... made in China

Zazwyczaj firmy wstydliwie skrywają fakt, że ich oferta pochodzi z Chin. W przypadku marki Fromental jest wręcz przeciwnie. Jej założyciele Tim Butcher i Lizzie Deshayes wręcz szczycą się tym, że ich tapety są wykonywane ręcznie przez najlepszych na świecie, pochodzących z Wuxi w prowincji Jinagsu, rzemieślników. Miejsca, gdzie sztuka malowania i haftowania jedwabiu jest przekazywana z pokolenia na pokolenie od 2500 lat.   



Dziesięć lat temu brytyjski duet T. Butcher L. Deshayes założył markę, która z założenia miała dostarczać najpiękniejsze tapety świata. Wszystko to z myślą o wielbicielach nowoczesnych, ponadczasowych wnętrz. Kluczem do sukcesu firmy okazała się współpraca utalentowanych projektantów i rzemieślników z Londynu i Chin. Ręcznie haftowane i malowane jedwabne tapety produkowane są  z najwyższej jakości materiałów. O bogactwie oferty Fromental długo by opowiadać, ale jest kilka wzorów, które przyprawiają mnie o szybsze bicie serca :) 

Mój subiektywny ranking tapet chciałabym zacząć od kolekcji Plumes - subtelnej, inspirowanej wzorem miśnieńskiej porcelany. Delikatne pióra dryfują swobodnie po ścianie, niby nic skomplikowanego a jednak genialnego w swej prostocie! Jak dla mnie tapeta idealna do sypialni.
           
 


Prunus to kolekcja pełna elegancji i delikatności. Najbardziej kobieca spośród wszystkich wybranych przeze mnie tapet. Malowane i haftowane na jedwabiu kwiaty w przeróżnych kombinacjach i kolorach, wyobrażam sobie (oprócz oczywistej sypialni) w jadalni i garderobie, oczywiście damy :) 
 

Tapety z serii Ponti to ukłon w stronę geniuszu włoskiego architekta Gio Pontiego (wcześniej wspominałam o nim przy okazji księgarni TASCHEN w Mediolanie). Produkty z tej linii zdobi mozaika ułożona z ciętych płyt trawertynu. Nie muszę chyba dodawać, że to barwiony jedwab imituje kamień... Wzór tapety przypomina idealnie motyw pojawiający się w projektach Pontiego. Dynamiczny, nieco agresywny wzór idealnie sprawdzi się na przykład w salonie.
  

Choć to już ostatnia z wybranych przeze mnie kolekcji marki Fromental, to bez wątpienia moja najbardziej ukochana - Travertine. Wzór tworzony jest na jedwabiu przy użyciu opalizujących metalicznych farb i pigmentów. Sposób ich nakładania na materiał, ich liczne warstwy, dają w efekcie końcowym złudzenie, że mamy do czynienia z naturalnym kamieniem. Ja nie mam wątpliwości, że ta tapeta sprawdzi się w każdym wnętrzu. Mistrzostwo świata!
 

I na koniec mam jeszcze dla Was mały nowojorski akcent - w końcu to american dream! Na zlecenie projektanta Davida Collinsa, odpowiedzialnego za wystrój nowojorskiego hotelu The London, stworzony został sześciometrowy haftowany mural. Praca utrzymana jest w stylistyce lat 50-tych i ilustruje przechadzających się po Hyde Parku londyńczyków. Wszak żaden z gości hotelu nie może mieć wątpliwości, że zatrzymał się w Londynie, choć na Manhattanie ;) 
 

Wszystkie zdjęcia pochodzą ze strony Fromental.

Justyna

1 komentarz:

  1. It's actually a nice and useful piece of info. I am satisfied
    that you shared this useful information with us. Please keep
    us informed like this. Thank you for sharing.

    Feel free to surf to my blog www

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...