17 lipca 2014

Window shopping

Domyślamy się, że w ostatnich tygodniach, ogarnięci gorączką wyprzedaży, do sklepów wpadacie głównie z nadzieją na upolowanie atrakcyjnych okazji. I pewnie nie specjalnie zastanawia Was teraz wystrój odwiedzanych butików. Na przekór panującej atmosferze szaleństwa przecen, chcemy pokazać Wam nie rzeczy, a miejsca - same sklepy. Ich niepowtarzalną atmosferę tworzy wystrój i oczywiście oferta ;) Zapraszamy na nieśpieszny spacer po eleganckich salonach handlowych w stylu MAD.



Pierwszy przystanek na naszej trasie to sztandarowy sklep Club Monaco w Nowym Jorku. Brand należący Polo Ralph Lauren oferuje casualowe, dobrej jakości ubrania oraz dodatki dla kobiet i mężczyzn. Filozofia marki wpisuje się w marketingowy trend nowoczesnego "luksusu na każdą kieszeń".
1, 2

Z założenia każdy z butików tej sieci oferuje nieco inny asortyment, co w efekcie przekłada się na ich niepowtarzalny charakter i różnorodny wystrój. Poza produktami z logo Club Monaco, w sklepach kupić można okulary Ray-Ban, jeansy Citizens of Humanity, biżuterię niszowych projektantów, a także vintage'owe dodatki Chanel czy Hermes (!).








1, 2


Królestwo Ralpha Laurena, bo na takie właśnie miano zasługuje siedziba tej marki w Nowym Jorku, to aż dwa budynki przy handlowej Madison Avenue. Pod numerem 867 coś dla siebie znajdą panowie, a pod 888 obkupią się panie. Jeśli macie ochotę dowiedzieć się więcej o Ralphie Laurenie, to poświęciłyśmy mu całkiem duży wpis.


Czteropiętrowy sklep z asortymentem dla panów ma klasyczny, pozbawiony zbędnych dekoracji wystrój. Dodatkowo każda z kondygnacji ma swój indywidualny klimat,  nawiązujący do oferowanych kolekcji. Na przykład drugie piętro zajmują rzeczy z metkami Purple Label (wysokiej jakości linii odzieżowej, szytej we Włoszech). Elegancję oraz luksus tych produktów podkreśla kolorystka wnętrza - grafity, czerń i fioletowe akcenty, do tego dodatki z polerowanego niklu i antycznego srebra.

Stół bilardowy jako miejsce ekspozycji odzieży

Wrażenie na odwiedzających imperium Ralpha Lauren robią wykonane przez europejskich rzemieślników, ręcznie rzeźbione schody, jedne z największych tego typu w Stanach Zjednoczonych.


W klasycznym stylu jest urządzone również trzecie piętro sklepu. W całości zadedykowano je linii odzieżowej i dodatkom Polo Ralph Lauren. Dębowe drewno, kolorystyka, wzory - wszystko nawiązuje do amerykańskiego dziedzictwa spod znaku preppy style (o którym dość obszernie pisałyśmy tutaj).

1, 2

W sąsiadującym sklepie z damskim asortymentem i produktami z linii Home, uwagę przyciągają niemniej imponujące, niż w męskiej części sklepu, przepiękne marmurowe schody.

 
Schody wyłożono niepolerowanym marmurem.

A samo wnętrze budynku z numerem 888 prezentuje się tak:

 

***
O ile sklepy Ralpha Laurena wystrojem zdecydowanie nawiązują do stylu new classic, to butiki Tory Burch (również ulubionej przez prepów), są ukłonem w stronę hollywood regency. Jest bogato, błyszcząco, ale z klasą. Obowiązkowo zawsze pomarańczowo. Mandaryński odcień tego koloru, to w końcu znak firmowy marki.

Tak prezentują się jej butiki w Nowym Jorku...


 1, 2

i w Londynie.


 













  
Wystrój sklepów Tory Burch kojarzy się z garderobami hollywoodzkich gwiazd:
 
 
1, 2


Są też inni amerykańscy projektanci, którzy mogą pochwalić się obłędnymi wnętrzami swoich sklepów. Wśród naszych ulubieńców są:






oraz zdecydowany lider


nasz ulubieniec - Tom Ford


Dość już bujania w obłokach, czas wrócić na ziemię, to znaczy na polską ziemię ;) Tu też znajdziemy sklepy, których właściciele zadbali o wyszukany i elegancki wystrój. Tak jest na przykład w warszawskim sklepie Macaroni Tomato.



A po trudach spaceru po galeriach handlowych, zapraszamy na drinka... do baru w sklepie Ralpha Laurena w Hong Kongu :)



J&P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...