Domyślamy się, że w ostatnich tygodniach, ogarnięci gorączką wyprzedaży, do sklepów wpadacie głównie z nadzieją na upolowanie atrakcyjnych okazji. I pewnie nie specjalnie zastanawia Was teraz wystrój odwiedzanych butików. Na przekór panującej atmosferze szaleństwa przecen, chcemy pokazać Wam nie rzeczy, a miejsca - same sklepy. Ich niepowtarzalną atmosferę tworzy wystrój i oczywiście oferta ;) Zapraszamy na nieśpieszny spacer po eleganckich salonach handlowych w stylu MAD.
Pierwszy przystanek na naszej trasie to sztandarowy sklep Club Monaco w Nowym Jorku. Brand należący Polo Ralph Lauren oferuje casualowe, dobrej jakości ubrania oraz dodatki dla kobiet i mężczyzn. Filozofia marki wpisuje się w marketingowy trend nowoczesnego "luksusu na każdą kieszeń".
1, 2
Z założenia każdy z
butików tej sieci oferuje nieco inny asortyment, co w efekcie przekłada
się na ich niepowtarzalny charakter i różnorodny wystrój. Poza
produktami z logo Club Monaco, w sklepach kupić można okulary Ray-Ban,
jeansy Citizens of Humanity, biżuterię niszowych projektantów, a także
vintage'owe dodatki Chanel czy Hermes (!).
Królestwo Ralpha Laurena, bo na takie właśnie miano zasługuje siedziba tej marki w Nowym Jorku, to aż dwa budynki przy handlowej Madison Avenue. Pod numerem 867 coś dla siebie znajdą panowie, a pod 888 obkupią się panie. Jeśli macie ochotę dowiedzieć się więcej o Ralphie Laurenie, to poświęciłyśmy mu całkiem duży wpis.
Czteropiętrowy sklep z asortymentem dla panów ma klasyczny, pozbawiony zbędnych dekoracji wystrój. Dodatkowo każda z kondygnacji ma swój indywidualny klimat, nawiązujący do oferowanych kolekcji. Na przykład drugie piętro zajmują rzeczy z metkami Purple Label (wysokiej jakości linii odzieżowej, szytej we Włoszech). Elegancję oraz luksus tych produktów podkreśla kolorystka wnętrza - grafity, czerń i fioletowe akcenty, do tego dodatki z polerowanego niklu i antycznego srebra.
Czteropiętrowy sklep z asortymentem dla panów ma klasyczny, pozbawiony zbędnych dekoracji wystrój. Dodatkowo każda z kondygnacji ma swój indywidualny klimat, nawiązujący do oferowanych kolekcji. Na przykład drugie piętro zajmują rzeczy z metkami Purple Label (wysokiej jakości linii odzieżowej, szytej we Włoszech). Elegancję oraz luksus tych produktów podkreśla kolorystka wnętrza - grafity, czerń i fioletowe akcenty, do tego dodatki z polerowanego niklu i antycznego srebra.
Wrażenie na odwiedzających imperium Ralpha Lauren robią wykonane przez europejskich rzemieślników, ręcznie rzeźbione schody, jedne z największych tego typu w Stanach Zjednoczonych.
W klasycznym stylu jest urządzone również trzecie piętro sklepu. W całości zadedykowano je linii odzieżowej i dodatkom Polo Ralph Lauren. Dębowe drewno, kolorystyka, wzory - wszystko nawiązuje do amerykańskiego dziedzictwa spod znaku preppy style (o którym dość obszernie pisałyśmy tutaj).
W sąsiadującym sklepie z damskim asortymentem i produktami z linii Home, uwagę przyciągają niemniej imponujące, niż w męskiej części sklepu, przepiękne marmurowe schody.
***
O ile sklepy Ralpha Laurena wystrojem zdecydowanie nawiązują do stylu new classic, to butiki Tory Burch (również ulubionej przez prepów), są ukłonem w stronę hollywood regency. Jest bogato, błyszcząco, ale z klasą. Obowiązkowo zawsze pomarańczowo. Mandaryński odcień tego koloru, to w końcu znak firmowy marki.
Tak prezentują się jej butiki w Nowym Jorku...
i w Londynie.
Są też inni amerykańscy projektanci, którzy mogą pochwalić się obłędnymi wnętrzami swoich sklepów. Wśród naszych ulubieńców są:
oraz zdecydowany lider
nasz ulubieniec - Tom Ford
Dość już bujania w obłokach, czas wrócić na ziemię, to znaczy na polską ziemię ;) Tu też znajdziemy sklepy, których właściciele zadbali o wyszukany i elegancki wystrój. Tak jest na przykład w warszawskim sklepie Macaroni Tomato.
A po trudach spaceru po galeriach handlowych, zapraszamy na drinka... do baru w sklepie Ralpha Laurena w Hong Kongu :)
J&P
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz